Cereals...

Grains are the seeds from crops such as wheat,rice or barley that are used for food.

 

Wheat is a corp used worldwide to make flour for pasta and bread, but many people are wheat-intolerant so there are alternatives like spelt.

 

 

Spelt is an ancient type of wheat, but it is a lot more digestible and like most grains it is readily available in shops and supermarkets.

 

Oats are common grains we often eat for breakfst because they have slow energy release.

They are used in breakfast cereals,breads or as healthy dessert and you can make semolina from boiled oats,too.

 

Buckwheat is a type of grain used extensively not only eastern europen cooking, but also in italy, where it is sometimes used to make gnocchi. Buchwheat pasta is the main ingredient of the famous "pizzoccheri", a northern italian dish traditionally made with potatoes, cabbage and cheese.

 

 

Another grain frequently used in italian cuisine is maize, originating in south america but used internationally. Different varieties of maize produce cornmeaL, which is the main ingredient of polenta, cornflour, sweetcorn and the popcorn you eat at the cinema.

 

Mild-tasting millet makes a handly alternative to rice. It is delicious in indian rice dishes, soups and salads, but benefits from being lightly toasted before boiling. Millet flour is sometimes also made into pasta.

 

Barley is a pale brown grainused all over the world in breads, breakfast cereals, puddings, porridges, stews and soups. Braley is also used in and fros sweetening drinks such as barley water, beer and other alcoholic bevareges.

 

Finally, dating back to the ancient incas, is a grain called quinoa. It looks a bit like millet but it is pale brown in colour. It has a mild taste and a firm and chewy texture and it is considered the new superfood because it is full of protein and can be used any dish instead of rice, wich is more expensive and has less protein.

 

Cereali

I cereali sono i semi di colture come frumento, riso o orzo che vengono utilizzati per gli alimenti.

Il
 grano è una coltura utilizzata in tutto il mondo per fare la farina per pasta e pane, ma molte persone sono intolleranti al grano, quindi non ci sono alternative come il farro.

Il
 farro è un antico tipo di grano, ma è molto più digeribile e, come la maggior parte dei cereali, esso è facilmente reperibile nei negozi e nei supermercati.

L'
avena è un cereale comune che spesso mangiamo per colazione perché ha lento rilascio di energia.
Essi sono utilizzati come cereali per la colazione, pane o dolci “sani” e si può anche fare della semola di avena bollita.


Il
 grano saraceno è un tipo di grano ampiamente utilizzato non solo nella cucina dell'Europa dell'est, ma anche in Italia, dove a volte è usato per fare gli gnocchi. La pasta di grano saraceno è l'ingrediente principale della famosa "pizzoccheri", un piatto del nord italia, tradizionalmente a base di patate, cavolo e formaggio.

Un altro cereale di uso frequente nella cucina italiana è il
 mais, originario del Sud America, ma utilizzato a livello internazionale. Diverse varietà di mais producono la farina di mais, che è l'ingrediente principale di polenta, farina di mais, mais dolce e i popcorn che si mangiano al cinema.

Il delicato
 miglio è una comoda alternativa al riso. E 'delizioso nei piatti indiani di riso, in zuppe e insalate, ma ha il beneficio di essere leggermente tostato prima dell'ebollizione. La farina di miglio a volte è anche trasformata in pasta.

L'orzo è un cereale marrone chiaro usato in tutto il mondo in pane, cereali per la colazione, budini, porridge, stufati e minestre. L'orzo è utilizzato anche in bevande dolci come l'acqua d'orzo, la birra e altre bevande alcoliche.

Infine, risalente agli antichi Inca, è un cereale chiamato
 quinoa. Sembra un po 'come il miglio, ma è di colore marrone chiaro. Ha un gusto delicato e una consistenza soda e gommosa ed è considerato il nuovo superfood (supercibo) perché è pieno di proteine e può essere utilizzato in qualsiasi piatto al posto del riso, che è più costoso e ha meno proteine.